021-41454

سفر به استانبول

سفر به استانبول

سفر به استانبول

سفر به استانبول

سفر به استانبول

استانبول شهری محصور بین 7 تپه که بوسیله اب راه بوفسور به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم میشود.که خیلی متفاوت میباشد .بخش اروپایی پر از ساخت وساز. شلوغی . هیاهو و حرکت است و قسمت اسیایی با اینکه بزرگتر است ساخت و ساز کمی صورت گرفته. در اصل دهانه  بوفسور استانبول تنگه ای  بسیار  پر اهمیت میباشد از  لحاظ اقتصادی و محل تردد از اسیا به اروپا از این تنگه صورت میگیرد .

در اصل پل بوسفور یکی از  پر کارترین مسیرهای دریایی دنیا میباشد. در اصل قسمت اروپایی و اسیایی بوسیله 2 پل معلق بوسفور ارتباط پیدا میکنند به خاطر  شباهت این دو پل خیلی افراد فکر میکنند پل بوسفور یکی است اما در اصل دو پل معلق بوسفور وجود دارد. در اطلاعات کلی استانبول دانستیم با اینکه انکارا پایتخت ترکیه می باشد  اما استانبول همواره بزرگترین و مهمترین شهر این کشور می باشد.

استانبول داراری دو فرودگاه اتاتورک و فرودگاه صبیحا میباشد.فرودگاه اتاتورک که در انتهای قسمت اروپایی در کنار تنگه بوسفور قرار دارد بسیار مدرن و زیبا با 221 گیت و تعداد زیادی ایرباس 307 میباشد و در کلیه مسیرها پرواز دارند.

صبیحا فرودگاهی خارج از شهر میباشد . در مورد دیدنی های استانبول میتوانیم مهمترین و مرکز اصلی توریست در استانبول را نام ببریم که منطقه تقسیم است.دلیل نام تقسیم این منطقه این بوده که در گذشته این متطقه محل انشعاب آب بین دهات مختلف بوده و در این محل تقسیم می شده است.همانطور که در اطلاعات کلی ترکیه اشاره شد ترکیه شهری پر از دیدنی است.

سفر به استانبول با آگاهی از مترو و وسایل نقلیه عمومی خیلی راحت تر و به صرفه تر است . تاکسی  در استانبول خیلی گران است و متاسفانه تاکسی متر ها را اگر مسافران اگاهی نداشته باشند و راننده آدم درستکاری نیز نباشد تاکسی متر را روی صفر تظیم نمیکنند . مسئله دیگری که در استانبول رایج است مخصوصا در تاکسی و بعضی افراد متاسفانه عوض کردن پول پرداختی شما است بنابر این هوشیار  باشید.

مترو در استانبول: استانبول در اصل 2 مترو دارد یکی در قسمت اروپایی و دیگری در قسمت آسیایی. که البته تونلی در زیر تنگه بوسفورد( زیر اب کار ) احداث هستندتا دو قسمت استانبول را به هم متصل کند

مترو  قسمت اروپایی به دو زیر شاخه یکی از میدان تقسیم به لونت و دیگری از از تقسیم به کاباتاش کشیده شده است .

*اگر قصد خرید در استانبول را داشته باشید بهتر است خط لونت را سوار شوید در هر  ایستگاهی که پیاده بشید در اصل مقابل مراکز خرید هستید گویا این خط  طولانی مترو مختص خرید و رفتن به مراکز خرید است .

استانبول دارای چندین و چند مرکز خرید است که از 9 صبح تا 10 شب باز هستند.

شاید بهترینِ مراکز خرید استانبول مترو سیتی ( MetroCity ) و جواهر ( Cevahir )باشد.

Cevahir

 سفر به استانبول همراه با خرید است . مرکز خرید جواهر  بسیار بزرگ با قیمت های واقعا مناسب بهمراه مارک ها و برند ها معروف لباس،هزاران مغازه ی بزرگ و کوچک انواع محصولات با برندهای مختلف و قیمت های مختلف از ویژگی های این مرکز خرید است. مرکز خرید جواهر  در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است . این مرکز خرید  آنقد بزرگ است که حتما باید از نقشهایی که همه جای  این مرکز خرید هست  استفاده کنید.

Metro City

مرکز خرید ساده با قیمت های مناسب و اجناس خوب و متنوع میتواند گزینه ی مناسبی برای خرید سوغاتی باشد . در فود کورت ، مرکز خرید مترو سیتی، اسکندر کباب معروفی سرو میشود که شاید یکی از دلایل ترجیح دادن این مرکز خرید به باقی مراکز باشد.

*اگر قصد دیدار از مراکز توریستی و جاهای دیدنی استانبول را دارید برید مثل توپ کاپی خط کاباتاش را سوار شوید. سوار شدن در این مترو خالی از لذت و هیجان نیست قطار  به سرعت رو به بالا حرکت میکند و حس پرواز میدهد .

در سفر به استانبول  برای جابه جایی میتوانند از ترامواک و اتوبوس نیز به راحتی استفاده کنید.

برای تفریح بهترین جا از نظر مکانهای دیدنی کاخ Dulmabahce است و 10 دقیقه از میدان تقسیم فاصله دارد

و برای گذران سفر با لذت شبها مخصوصا غروب روزهای شنبه از ortakoy دیدن کنید و در آنجا لوازم دست ساز و زیبا و البته بسیار ارزونی موجود است و خیلی شبیه جمعه بازار می باشد. همچنین غذاهای ترکیه واقعا منحصر بفرد است و یکی از جذابیت های سفر به استانبول تنوغ غذایی و خوراکی های استانبول است . با پرداخت تنها 5 لیر نیز می توانید بر تنگه زیبای “بسفر”  قایق سواری کنید . البته رفتن به خیابان استقلال و محیط گرم و پر از تکاپو آن نیز خاطره ای وصف ناپذیر به جا میگذارد ، جوری که دوست دارید بارها و بارها به استانبول سفر کنید .در کل استانبول فضایی شاد و مفرح دارد .

 

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران مجری مستقیم تورهای گردشگری در استانبول و سایر شهر های ترکیه بهترین امکانات رفاهی تور شما را با بهترین لحظات خاطره انگیز برایتان رقم خواهد زد.

برای اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور استانبول کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :