021-41454

درباره کولوسئوم ایتالیا،از عجایب هفتگانه جهان

رم ایتالیا

Rome, Italy's Colosseum at night. Built by Vespasian and dedicated in 80 AD, the Colosseum has been a symbol of Rome for 2 000 years. Gladiators fought animals and themselves, sometimes to the death, for over 300 years in this arena.

کولوسئوم ایتالیا

یکی از عجایب هفتگانه دنیا کولوسئوم ایتالیا  است.کولوسئوم ، واقع در کشور توریست خیز ایتالیا از لحاظ ظاهر مهندسی شکلی بیضی مانند دارد.این بنا دارای شعاع های 94 متر و 78 متر می باشد و مساحت زیربنا آن 6 جریب که حدودا 25 هزار متر مربع می باشد و دارای بلندی و ارتفاعی 48 متری است.کولوسئوم،عجایب هفتگانه یکه تاز واقع در ایتالیا دارای کف زمین از جنس چوب می باشد و در زیر این زمینی که شما هستید یک مجموعه ای بزرگ از معبرها و همچنین سالن ها و اتاق هایی برای عبور جانواران و همچنین برای امور تدارکاتی مرتبط با امور توریستی و نمایشی وجود دارد.

در این بنا شما شاهد تعداد هشتاد عدد دیوار می باشید که بعنوان تکیه گاه هایی برای معابر آن و طاق های گنبدی شکل آن،ردیف ها صندلی ها ، پله ها و … واقع بر نمای بیرونی صحنه و کناره های این هیولا بیضی شکل است.در بیرون بنا یکسری طاق های پشت سر هم وجود دارند که باعث پیوند و اتصال طبقات مختلف بنا و پلکان و … به یکدیگر شده اند.در قسمت های فوقانی بنا ، بندگاه ها و دیوار کوب هایی مستقر هستند که تکیه گاهی برای تیرک های بنا که سایه بان ها به این تیرک ها آویزان شده اند ،می باشد.در دید و نما داخلی بنا کولوسئوم از دید فوقانی تعدادِ سه ردیف از طاق های گنبدی شکل در رو به رو ستون ها و همچنین سر ستون ها قرار گرفته است و فضای بین این ستون ها با تعداد جهل پنجره با اندازه های کوچک بشکل مستطیل مانند پر گردیده اند.

معماری

در این بنا در طبقه اول آن، سبک معماری ای بسبک دوریکا را شاهد خواهید بود،و در طبقه دوم سبک دیگری است که سبک معماری ایونیک بوده و در طبقه سوم سبک معماری قرنتی را دارا می باشد،سبکی که بر میگردد به سبک معماری یونان باستان!

و در آخر می توان از این بنا، از بعد طراحی و مهندسی آن بعنوان یک شاهکار یاد کرد،چرا که بعنوان شاید برترین جاذبه تور ایتالیا و به طبعات آن تردد انبوه جمعیت،باید گفت که تردد و عبور و مرور بازدید کننده ها بسیار راحت می باشد.

تصاویر کولوسئوم

Rome, Italy's Colosseum at night. Built by Vespasian and dedicated in 80 AD, the Colosseum has been a symbol of Rome for 2 000 years. Gladiators fought animals and themselves, sometimes to the death, for over 300 years in this arena.

کولوسئوم ایتالیا (4) کولوسئوم ایتالیا (3) کولوسئوم ایتالیا (2)

مطالب مرتبط

تور وقت سفارت آمریکا در آنکارا,وقت سفارت آمریکا در آنکارا,وقت سفارت فوری آمریکا در آنکارا,تور آنکارا وقت سفارت آمریکا,سفارت آمریکا

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. سرگشتگیِ مرا پایانی نیست
    اگر تو نباشی،
    از کوچه پسکوچه های کولابای
    تا پلّه های سنگی کولوسئوم
    از رازهای رازان
    تا حیرتِ سبزِ رود سِن
    از هزارتوی متروی پاریس
    تا خیابانهای مشّجر رُم !
    رودی هستم
    سرگشته، خسته، نا آرام
    که در مردابهای زمان می ریزد
    و باز جاری می شود
    و جاری می شود
    از راه و بیراه می گذرد
    و هر بار به هیاتی تازه در می آید
    به شکل نغمه ای سیّال
    یا گلادیاتوری دلزده و بی حال
    در آخرین ایستگاه!
    سرگشتگیِ مرا پایانی نیست
    اگر تو نباشی،

    در فراخنای جهان
    همه ی راهها به رُم ختم می شوند
    امّا در رُم
    همه ی راهها به تو !

    یدالله گودرزی/ رُم، مرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :